utorak, 11. rujna 2012.

Marmelada od crnog grožđa

Jedan od karakterističnih mirisa ovog dijela kasnog ljeta je miris grožđa. Berba se zahuktala ove godine znatno ranije nego inače. Nadam se da ćete uspjeti pronaći još negdje neobrano crno grožđe da isprobate ovaj recept. Ja koristim tzv. katabu. To je mirisna stara sorta crnog grožđa koja slovi kao jedna od najboljih za izradu crnog vina, ali i marmelade od grožđa.

Postupak je jednostavan:
Uberete grožđe, po potrebi operete i skinete bobice s peteljki. Sve lijepo izgnječite tako da pusti sok. Ja sam to napravila sa štapnim mikserom. Zatim prokuhajte nekih pola sata-sat da omekša. Pasirajte, po volji vruće ili hladno.

Postoje 2 verzije, prvo je džem, a drugo marmelada.
1.) Po litri propasiranog soka dodajte 1 kg šećera i 1 želin. Kuhajte po uputi na želinu.
2.) Po litri propasiranog soka dodajte 1 kg šećera i kuhajte dok se ne zgusne do željene gustoće.

Vruće puniti u staklenke i čvrsto zatvoriti poklopcem. Staklenke složiti u korito obloženo dekom i dobro ih zamotati da se polako hlade. Na taj način se sve skupa "pasterizira".

Meni se ne da gnjaviti s celofanima, vrućim staklenkama i svim ostalim cirkusima koje nailazim po receptima i knjigama. Ja to direktno iz lonca vrelo sipam u hladne staklenke i dobro zatvorim njihovim poklopcem. Samo morate paziti da su poklopci čisti i da nisu oštećeni ili izvitopereni jer će povući zrak i pokvariti će se marmelada. I moja mama stalno tako radi i s ajvarom i sokom i svime što se kuha i sipa u staklenke ili boce. Nikad nam nije pukla ni jedna!

Javite kako vam je ispalo!

Nema komentara:

Objavi komentar