nedjelja, 14. prosinca 2014.

Sapuni - carstvo mirisa i pijene

Dragi moji konačno novi posta nakon jaaaaaaaaaaaaakkkoooooooooo dugo vremena, ali nažalost želje su jedno, a mogućnosti drugo.


Evo bacila sam se u novi hobby koji me oduševljava (kao što se vidi ne samo mene), koji je u meni probudio kemičara, biologa i alkemičara :-). Kao što vam naslov otkriva radi se o izradi sapuna. Od studentskih dana nisam se osjećala tako uzbuđeno, osjećam se kao da sam se vratila na one silne praktikume iz kemije i biologije, izvukla sam svoju kutu iz tog razdoblja i ponovo osjetila strast za svoju struku (za one koji ne znaju po zanimanju sam profesorica biologije, ali već godinama radim u privatnom sektoru kao stručnjak zaštite okoliša). Suhoparna papirologija s posla nije ono što sam nekad sanjala da ću raditi, pa mi je ovo vratilo dio one strasti i podsjetilo zašto sam krenula u prirodnjake. Ali skrenula sam malo s teme...

Prvi sapun sam napravila totalno bezveze. Zapravo sam počela filcati vunu, pa sam proučavajući ovu tehniku saznala da je za filcanje najbolji sapun od čistog maslinovog ulja. Gdje ga kupiti kod nas? U svojoj kuhinji. Našla sam recept na internetu, od jednog farmera nažicala natrijevu lužinu i bacila se na posao. Na kraju sam prestala filcati, jer sam se strastveno navukla na izradu sapuna. 

Naravno morala sam odmah uključiti i biologa koji strastveno proučava dobrobit raznih ulja na našu kožu , namače neven, ružmarin i lavandu u ulju, kako bi ih kasnije ukomponirao u svoje kreacije i kuha čajeve i radi infuzije koje također završe u sapunu.

Peremo se svi s mojim kreacijama iako je moj muž u početku bio jaaaaaaakoooo skeptičan i trebalo mu je neko vrijeme da isproba. U međuvremenu mi je rekao da su mu se na leđima povukli prištići i da mu se koža toliko ne masti. To je najvjerojatnije zato jer ovi sapuni koži vračaju dio masnoće, nemaju sastojaka koji iritiraju kožu i ona ne uzvraća udarac dodatnim mašćenjem koje uzrokuje začepljenje pora i stvaranje prištića. 

Prvih par sapuna bili su klasičnog izgleda, bez puno "kerefeka" jer sam prvo morala uloviti ritam s tehnikom izrade. Shvatiti koliko brzo će se sve zgusnuti, koja receptura se kako ponaša, a trebalo je nabaviti i potrebu opremu.

Naravno ja ne bi bila ja kad ne bih u cijelu stvar ubacila malo kreativnosti, pa moje posljednje kreacije ne izgledaju baš na sapune kakve znamo s polica dućana. A u glavi ima tisuću ideja.  Biti će još svačega. I da se zna počele su se izrađivati i kremice, ali o tome jednom drugom prilikom. Sad malo sličica...

 Ovo je vrlo "sofisticirana" oprema potrebna svakom tko izrađuje sapune - kalupi i rezač. Pošto je moj tata umirovljeni stolar i tapetar, koji me uspio naučitit neke tajne obrade drveta ovi predmeti su mojih ruku dijelo. Imam čak još i sve prste ;-)


 Prirodno, mirisno, lijepo i prirodno...

 I evo malo božićnog ugođaja...
 I naravno svaki sapun ima listu sastojaka i moj facebook profil




2 komentara: